بازتاب نقدزی به برنامه اپستروف بازتاب نقدزی به برنامه اپستروف امیر قاسم پور / سیاوش سهرابی pic/c20d5e20-6c32-4985-becc-03b35a92c4c827576472_1947611388833678_7081877935497412608_n.jpg مسعود فراستیی, بازتاب, اپستروف, امیر قاسم پور, سیاوش سهرابی امیر قاسم پور / سیاوش سهرابی امیر قاسم پور / سیاوش سهرابی
اشتراک گذاری
ورود منتفدین
بازتاب نقدزی به برنامه اپستروف

بازتاب نقدزی به برنامه اپستروف

بازتاب اول

اپستروف؛ سراسر نقد

✍️ امیر قاسم‌پور

چند روزی است که از شروع جشنواره فیلم فجر می گذرد‌. جشنواره‌ای که هر سال با قبول تمام کم و کاستی‌هایش، حداقل شرایطی را به وجود می‌آورد تا کمی جدی تر توجه مخاطبان را نسبت به سینما جلب کند. 

در این فرصت بدست آمده، مطبوعات و رسانه ها بیش از هر چیز سعی در پوشش اخبار و حواشی این اتفاق سینمایی دارند.در میان این سیل از دیتاهای همیشگی و بدردنخور، برنامه اینترنتی اپستروف، متفاوت‌تر و جدی‌تر از همه به نقد و بررسی می پردازد.

حضور مسعود فراستی در هر برنامه‌ای به این معنی است که "همیشه پای یک نقد در میان است"

حضوری که این بار به عنوان مجری_منتقد در یک برنامه "اینترنتی" دیده می شود. دیگر نه از تلوزیون خبری است نه از هفت. 



بازتاب دوم


اپوستروف در دوراهی نقد و حواشی

✍️سیاوش سهرابی


بعد از مدت ها در فضای مجازی و سایت های اشتراک ویدئو با برنامه‌ای سینمایی طرفیم، موسوم به اپوستروف؛ برنامه‌ای که از وزنه‌ای به نام مسعود فراستی بهره می برد و گفتگومحور است. 

 قسمت اول این برنامه با حضور شهرام مکری کارگردان فیلم "هجوم" برگزار شد و مطالب سودمندی پیرامون فیلم، تکنیک لانگ تیک، فرم و... مطرح شد. 

برای کسانی که عادت داشتند کمی درباره بحث فرم در برنامه‌ هفت از لسان مسعود فراستی بشنوند، ساخته شدن چنین برنامه‌ای اتفاق خوشایندی‌ است اما به نظر می‌رسد،  تولیدکنندگان این برنامه در همین آغاز کار باید بر سر حاشیه ای شدن این برنامه یا مطرح شدن مباحث جدی سینمایی تصمیم گیری کنند.

  در آغاز قسمت اول شاهد بودیم که بعد از بیان هر پلاتو توسط فراستی دوربین میان مردم می آمد و از آنان نظرخواهی می کرد. اگر این نظرخواهی‌ها محدود به فیلم مورد بحث برنامه باشد سّلّمنا و مشکلی هم به وجود نخواهد آمد؛ اما مطرح کردن مباحث سنگین سینمایی برای مردم-مردمی که اکثرا برای سرگرمی به دیدن فیلم‌ها می روند- کمی نقض غرض است؛ چون حضور نظریه‌پردازی چون مسعود‌ فراستی به ما نوید بحث‌های جدی می‌دهد اما این دوربین ماجراجو با پرسش این مباحث سنگین و به تبع آن پاسخ مردم، مخاطبان جدی برنامه را مایوس می‌کند.

این واقعا برای مخاطب جدی ناامیدکننده است که از مردم درباره مبحث عمیقی چون فرم سوال شود_مبحثی که مسعود فراستی زندگی خود را برای جا انداختن آن در سینمای ایران صرف کرده_اما در پاسخ بشنویم که «من نمی دانم، احتمالا همان لباس فرم است».

از اینکه سایت ما را انتخاب نموده اید خوشحالیم .ما سعی نموده ایم در این سایت به بررسی و نقد فیلم های روز دنیا و سینمای ایران بپردازیم که شما عزیزان می توانید با ما در تماس باشید .

پرسش و پاسخ


برو بالا
0px
بازتاب